امیرحسینامیرحسین، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 9 روز سن داره

شیرینی زندگی ما

اندر احوالات یک بیماری ویروسی

1392/4/9 10:52
نویسنده : مامان،بابا
673 بازدید
اشتراک گذاری

دوشنبه روز عید امیرحسین رو بردیم پارک و انجا اون قدر تاب بازی و سرسره سورای کرد که من و باباش هم کلی لذت بردیم. ولی نمی دونم از فرداش چی شد که امیرحسین بی تاب شد و شبش تب خیلی بالایی کرد. سعی کردم با استامینوفن تب رو پایین بیارم ولی فایده ای نداشت. فرداش هم همین روند ادامه داشت تاا اینکه بردیمش دکتر. دکتر تشخیص سرماخوردگی داشت و به بچه ام آنتی بیوتیک داد ولی من نمی دونم چرا به تشخیصش مشکوک بودم و نتی بیوتیک رو ندادم و سعی کردم با کمک باباش تبش رو پایین نگه داریم. تا اینکه نصفه شب در حین خوردن شیر، استفراغ کرد و من کلی نگران شدم. دوباره صبح هم همین روند ادامه یافت و ما دوباره امیرحسین رو بردیم یه دکتر دیگه . این دکتر تشخیص داد که این یک ویروسه و هیچ علامتی مبنی بر سرماخوردگی و یا عفونت دیده نمی شه و باید سعی کنیم با پاشویه و دارو تب رو کنترل کنیم. و من خوشحال شدم که الکی به بچه ام آنتی بیوتیک ندادم.

بی حالی امیرحسین شدت بیشتری پیدا می کرد و فقط آب و شیر می خورد. و همه رو بالا می آورد. شب جمعه هم تب امیرحسین بالا بود ولی از روز جمعه تب کم کم ناپدید شد و گل پسرمون شاداب و سرحال شد و بعد از سه روز یکم شروع به بازی کرد. پدرش معتقد بود که توی این سه روز خونه کلی ساکت و کسل کننده بود، امیرم حتی توان چهار دست و پا رفتن رو نداشت و همش بغل من بود.

خوشحالی ما دیری نپایید که از شنبه تمام صورت و گردن پسر، پر از دانه های قرمز رنگ شد. هر کسی تشخیصی می داد، یه سری می گفتن سرخکه، یک سری گرمی خوردن رو بهونه می کردند و ... تا اینکه فهمیدیم این بیماری امیرحسین از ابتدا تا کنون تحت تاثیر یک ویروس کوچیک به اسم روزئولا بوده است. امان از تشخیص برخی از دکترها. اینم یه خلاصه ای از این بیماری ویروسی

ماری روزئولا در اکثر موارد بین ‏شش ماهگی تا سه سالگی بروز می‏کند و این درست زمانی است که پادتن‏هایی که در دوران جنینی از مادر به فرزند رسیده است، رو به کاهش می‏گذارد.

آغاز بیماری به صورت تب ناگهانی و شدید است که این تب گاهی تا 41 درجه هم می‏رسد. گاهی بی‏اشتهایی خفیف و تهوع و استفراغنیز در بعضی کودکان دیده می‏شود.

تب شدید کودک که معمولا با هیچ علایمی همراه نیست و علت مشخصی برای آن یافت نمی‏شود، باعث نگرانی پدر و مادر می‏شود. اما تب بعد از 3 تا 4 روز به سرعت فروکش می‏کند و بثورات پوستی در بیمار ظاهر می‏شود. بثورات پوستی روزئولا به صورت دانه‏ ها و لکه‏ های صورتی مایل به قرمز رنگ است که به تعداد زیاد روی صورت، تنه و گاهی دست، گردن و پا دیده می‏شوند. این دانه‏ ها در عرض چند ساعت تا دو روز، بدون برجا گذاشتن هیچ گونه اثری از بین می‏روند.

بیماری روزئولا احتیاج به درمان خاصی ندارد، ولی باید کودک را نزد پزشک ببرید تا داروی تب بر برای او تجویز کند. تب کودک باید به وسیله مصرف داروی تب‏بر و پاشویه کنترل شود تا کودک تشنج نکند. 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

الهام(مامان اميرحسين)
9 تیر 92 11:06
الههههههي
كلي ناراحت شدم
اگه پيشت بودم خودم ماری روزئولا رو دو دستي خفه ميكردم كه شما رو به اين روز انداخته خاله جون


ممنون عزیزم. آره باید این بیماری رو خفه کرد کلی از تب کردنش ترسیدم.کلییییییییییییی
فتحیه
12 تیر 92 9:36
وای، بمیرم واسه پسته و عسل. ایشالا دیگه هیچوقت خبر مریضیت رو نشنوم خاله


خدا نکنه خاله، ولی آره ایشالا هیج وقت مریض نشه که من طاقت ندارم
فاطمه (مامان محمد سجاد)
12 تیر 92 15:15
الهی به زمین گرم بشینه این روزئولا که با امیرحسین گلی این کارو نکنه. خصوصی...


تازه خاله بچه ام سرما هم خورده، کلی آبریزش بینی و سرفه داره، کلی ضعیف شده.
الهام(مامان اميرحسين)
16 تیر 92 12:32
-------------------------_(/_\)
-------------------------,((((^`/-
------------------------((((--(6-/-
----------------------,(((((-,,----/
--,,,_--------------,(((((--\"._--,',;
-((((\\-,...-------,((((---\----`,@)
-)))--;'----`"'"'""((((---(------´´
(((--\------------(((------/
-))-|----------------------|
((--|--------.-------'---- -|
))--/-----_-'------`t---,.')
(---|---y;---,-""""-./---/\--
)---/-.\--)-\---------`/--/
---|.\---(-(-----------\-\'
---||-----//----------\\'|
---||------//-------_\\'|ا
---||-------))-----|_\--||
---/_/-----|_/----------||
---`'"------------------\_|
برات اسب گذاشتم که زود بیای
فقط اسب سواری که بلدی ؟؟


دستت درد نکنه خاله، فعلا بد جوری سرما خورده ام